Ensimmäinen postaus


Ensimmäinen postaus




Olen jo jonkin aikaa pyöritellyt mielessäni ajatusta omasta blogista.
 Uskallanko aloittaa, onko minulla aikaa kirjoittaa, riittääkö minulla asiaa ja mitä sinne sitten kirjoittaisi. Juuri kun olen päättänyt että aloitan, seuraavassa hetkessä mietinkin ettei minusta kyllä ole siihen. Keskityn vain asioiden miinus puoliin. Olenkin itseni pahin kriitikko. Monet uudet jutut jäävät minulla alkuinnostuksen jälkeen tekemättä ihan vain sen vuoksi, että keskityn liikaa siihen miksi minusta EI ole juuri tähän juttuun.

Tällainen on kyllä ihan väärä tapa ajatella asioita, pitäisi keskittyä niihin positiivisiin puoliin ja luottaa siihen, että kyllä minä pystyn. Hyvä ne negatiivisetkin puolet on tietenkin tiedostaa, mutta ei liikaa keskittyä vain niihin. Eihän elämässä voi mitään saavuttaa jos ei edes yritä. :)
Siksipä päätin tällä kertaa tehdä poikkeuksen ja mennä tulta päin, joten tästäpä se sitten lähtee.

Elämäni ihka ensimmäinen blogi kirjoitus. Hui kuinka jännittävää!


Blogini tulee käsittelemään pääasiassa leivontaa ja ruoanlaittoa, koska ne ovat lähinnä sydäntäni.
Voi olla kuitenkin, että tänne eksyy juttua myös muista aiheista, katsotaan mihin suuntaan tämä lähtee tästä menemään. :)

Olen ammatiltani Ravintolakokki ja toiminut alallani 10 vuotta. Olen jo pienestä pitäen tykännyt kokkailla ja kokeilla erilaisia reseptejä, joskus vähän huonommalla menestyksellä. Eräskin äitini kommentti oli joskus vuosia sitten, kun kokeilin ensimmäisen kerran moussakaa, että onhan tämä hyvää jos erikoisesta tykkää :) Edelleenkin tulee niitä epäonnistumisia, vaikka kokemusta onkin jo takana, mutta virheistä oppii! Seuraavalla kerralla on jo paljon viisaampi.

Tällä hetkellä olen hurahtanut täysin leivontaan ja varsinkin kakkujen kuorruttamiseen ja niiden koristeluun. Muutama vuosi sitten tykkäsin katsella televisiosta amerikkalaisia ohjelmia, joissa tehtiin mitä hienoimpia ja erikoisimpia kakkuja. Ajattelin että vau tuomoisia olisi mahtava myös itse osata joku päivä tehdä!

Siitä se inspiraatio sitten lähti ja aloin aluksi kokeilemaan erillaisia massoista tehtyjä koristeita sekä marsipaanilla ja sokerimassoilla kuoruttamista. Eihän se tietenkään ollut yhtä helppoa, kuin miltä se ohjeista katsottuna näytti. Kakun reunat jäi aina rypylle vaikka mitä teki, mikä ärsytti toden teolla tällaista perfektionistia, joten massoilla kuorruttaminen jäi joksikin aikaa, myös ajan puutteen vuoksi.

Nyt keväällä sain taas uuden inspiksen ja päätin kokeilla pitkästä aikaa uudestaan massalla kuorruttamista ja sehän onnistui! Olenkin nyt kevään ja kesän aikana kokeillut erillaisia koristelu tekniikoita, joihin olen hakenut ideoita erillaisista youtube videoista ja netistä löytyvistä kuvista, joita muut ovat tehneet.

Näitä kokeiluita haluaisin jakaa myös teille tulevaisuudessa, toivottavasti saatte näistä myös itsellenne inspiraatiota:)




Kommentit